Frida Charpentier

Tarzan!

Publicerad 2011-01-10 17:50:18 i Tarzan the dog,

Lite info om min ögonsten!

Nuvarande namn: Tarzan
Födelsenamn: Cottage Rose Cardinal De Richelieu (Richie)
Föddes den 21 april 2010
Ras: Långhårig Chihuahua
Kön: Hane
Vikt: Ca 3,8 kg
Foder: Royal Canin, Chihuahua 28 Adult (Från 8 månader)
Älskar: Sina tuggben, Smutsiga underkläder och Levergodis
Hatar: vattenpölar, Bli störd när han  sover och allt med minst 1 hjul.

Taschen som jag kallar honom är inte en vanlig Chihuahua, han är en älgkalv haha, ne skämt o sido. Vår lilla älskling har världens längsta ben, han är större än alla hundar på kenneln och utav 4 valpar blev han den ende med kalvben. Hans båda bröder är ungefär lika små, söta och ser ut som valpar i gemförelse med Tarzan. Hade velat ställa ut honom på My Dog förra helgen men tyvär så är han liiite för stor för Chihuahua klasserna, men hade varit kul att se domarnas miner!

Han var den minsta hunden jag hade sett när vi köpte honom men han växte fort till sig. För någon månad sedan trodde vi inte att han skulle växa så mycket mer på varken höjden eller längden men det gjorde han och blev bra mycket större. Nu säger jag det igen, nu kommer han inte växa mer än på bredden hehe.

Tarzan fick ju följa med upp till Luleå och en sak som är säker, han gillar inte att flyga. Att vara instängd i en liten bur i ett dånande flygplan var ingen hitt men han var duktig ändå. När snön kom där uppe trodde jag inte att han skulle vilja gå ut mer men det var tvärt om, han ÄLSKAR snön. Men en sak som är säker, han gillar slask lika lite som jag gör. Är lönlöst att promenera ute med honom just nu då det är blött överallt.

När jag tänker efter så har han nog inga favoritleksaker, så fort han får en ny leksak blir det den nya favoriten tills han tröttnar eller får något nytt. Favoritbenet är iaf hans kycklingben som vi köpte uppe i Luleå. Det funkar ungefär som godiset evighetskulan om ni vet vilket jag menar? Han har haft det i snart 3 månader och den är fortfarande inte upptuggad. Han ligger mest och slickar på den, den är allt för hård att tugga på.

Han är jätte mysig i sitt temperament, älskar att bli kliad på bröstet och att pussas i öron och näsa. På kvällarna lägger han sig alltid nere vid våra fötter men när vi vaknar ligger han antingen intryckt under Jespers rygg eller mellan våra huvuden. Efter morgonpromenaden ligger han alltid och slappar med mig i soffan, äter sällan frukost av någon anledning (Vi försöker med allt). Framåt middag när han vaknar till då ska det busas och om jag gör något annat som att duscha, laga mat eller städa då tuggar han sönder sladdar, papper eller andra föremål som inte är lämpligt. I vanliga fall går jag 2 långa promenader med honom på ca 1 timme vardera. En på morgonen och en på kvällen, dem övriga promenaderna brukar ligga på 20 min.

Nu kommer jag inte på något mer, finns säkert en massa att skriva men fråga på bara om ni undrar ngt :)


Här var hjärtat 9 veckor


Denna är tagen förra månaden och han har inte ändrat sig så mkt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela