Frida Charpentier

Shopping till Tarzan!

Publicerad 2011-02-22 17:57:48 i Tarzan the dog,

Tjenis!

Äntligen hemma efter en härlig dag på jobbet. Hade öppningen så var där redan 06.10 för att hinna med allt som ska göras. Efter jobbet åkte jag bort till älsklingen och hans jobb för att hämta vår lilla bebis som hade tillbringat någon timme hos honom på lagret. När jag väl skulle hem såg jag att det lilla odjuret hade tuggat sönder sitt koppel. Det var bara att låna Jespers plånbok och gå bort till Arken Zoo för att införskaffa ett nytt. Måste säga att dem har världens underbaraste personal där som alltid är super trevliga och hjälpsamma. Blev nästan mer prat och gos med Tarzan än shopping haha. Men till slut blev det ett brunt, tunnt läder koppel och ett svart stryphalsband. Låter så hemskt tycker jag att säga stryphalsband och framför allt till en sådan liten hund men det behövs på honom ibland. Bara för att han är liten ska han inte få dra som en slädhund. Promenerade med det nya halsbandet och kopplet från Frölunda torg och det funkade superbra. I början var han såklart inte van vid det och skulle dra en massa men efter en stund förstod han att ju mindre han drar desto mer luft får han haha.
kommer upp en bild på grejerrna lite senare eller imon, nu ska jag tvätta och bara lata mig i soffan innan det blir en tidig sänggång(Är det ens ett ord?).

Puss

Ps. Sitter på Jespers Mac så har noll koll på hur jag får fram några bilder, får nog be om en lektion imon efter jobbet :P D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela