Frida Charpentier

Snö, snö, härliga snö

Publicerad 2010-11-24 17:03:34 i Min vardag,

Nu har den härliga snön kommit även till oss i söder. Den har ifs vart här i ett par dagar men bättre sent än aldrig. Jag älskar snön och det är ingen vinter utan snö, eller vad tycker ni? Men en sak som jag tycker är stor skillnad mellan södra och norra sverige är att i söder blir allt så jävla glashalt. Kan det vara för att vi har runt 0 gradit hela tiden och pendlar mellan att ha snö och att ha slask? Först kommer snön sedan skottas det lite halvdant, det blir varmare, snön smälter och blir slask, det blir kallare igen och vips så har hela Göteborg blivit en skriskobana....Det är riktigt jobbigt och inte kan man gå på långpromenader för att hela staden är byggt på en massa kullar och berg som resulterar i att man kan inte vistas ute under vinterhalvåret om man inte vill halka och slå ihjäl sig. Jag och Tasch som precis börjat gå långpromenader flera gånger per dag, Snyft. Men annars älskar jag det haha.

Kanske att det kommer fler inlägg senare :)
Puss

Just det jag glömde en sak, folk kan inte köra bil här nere när det blir halt ute. Idag har det nog kört förbi ambulanser och utryckningsfordon 6-7 gånger här utanför. Okej att det är vardagsmat att höra sirener men inte så ofta. Kan ju hända att det är någon tant som trillat och brutit benet också men ändå? Vad skulle hända med mänskligheten om en ny istid skulle inträffa? Jo det skulle bara bli norrlänningar kvar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela