Frida Charpentier

Pluttiplutt!

Publicerad 2009-12-27 21:24:31 i Allmänt,

ja min fantasi för rubrikens namn är för tillfälligt inte särskilt överflödig så förlåt mig! Jag lovade ju att berätta om min och Jespers otroligt roliga tågresa hem till Göteborg ifrån Landeryd. Men orkar inte dra den särskilt precis så det får bli en sammanfattning.
Det börjar med att vi hoppar på tåget i landeryd som ska ta oss till Halmstad men i Torup måste vi hoppa av pga en olycka tidigare under dagen och ta buss resten av resan. Detta resulterar att vi blir minst 20 minuter sena men missar lyckligtvis inte nästa tåg mot Gbg som också är lite försenat. Väl på stationen kan vi inte boka biljett eftersom apparaten säger att tåget har avgått men det hade den ju inte pga förseningen så vi tänkte att vi betalr på tåget då. Där säger konduktören att vi ska betala 640 kr för 2 ungdom och vi vägrar, efter en stund hämtar hon en kollega och säger att hon råkade skriva in fel och att det kostar 780 istället, vägrar vi betala får vi hoppa av i falkenberg. Det slutade med att jesper idiotförklarade dem för deras dåliga service och vi hoppade av i falkenberg och bokade biljetter till nästa tåg som gick 30 min senare. Toppen helt enkelt men vi kom hem till slut och det var ju huvudsaken! Så SJ kan kyssa sig i baken.

Sedan skulle jag avslöja vad jag fått i julklapp och det ni, det önskar ni nog också att ni fått ;) hihi
Av min älskling fick jag en resa till London i 3 dagar och biljetter till Grease musikalen! Åååhhhh vad kul och jag längtar redan :D:D:D Tänk, jag ska få lämna sveriges gränser och få åka till London för en massa shopping, sevärdheter och musikal, det kan inte bli bättre än bäst :D
Sedan fick jag ju såklart en massa annat som;
Pengar
Täcken
Lakan
handdukar
Porslin, vitt med rosa blommor, så sjuuukt sött
och en massa annat smått och gott :)

I morgon ska jag int till staden och skaffa mig mitt pass, oohhh!
Jag älskar min Jesper

Ha det så bra
Pusspuss
♥J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela