Frida Charpentier

Galet vad skönt

Publicerad 2011-03-10 18:12:39 i Min vardag,

Känslan att komma innanför dörren, ta på sig myskläderna och bara sjunka ner i soffan och inte göra något alls efter en jobbig och lång dag på jobbet är nog en av dem bästa. Just nu sitter jag i sovrummet och bloggar medan Jesper sliter med att lägga golv. Jag är väldigt glad att jag slipper den delan av renoveringen, an gör mig hela tiden så nervös genom att slänga ur sig en massa svärord hela tiden. Tror att något blivit helt galet så fort han öppnar munnen men så visar det sig att han bara smetade klister lite för mycket åt höger eller liknande.


Smygis på både golvet och väggarna...han är duktig min älskling♥

Så till något helt annat, vi hade riktigt mycket att göra idag på jobbet. Tur att vi fick in Jenny men vi var ändå 1 man kort då Marie blivit sjuk den stackaren, krya på dig :)
Ärtsoppebuffe som vanligt och det kom väldigt mycket fler gäster än vi trott. Det har varit ganska så lugnt hela veckan så vi var inställda på att det skulle vara lika idag igen men icke. Kul med mycket gäster fast lite värre när maten börjar ta slut redan halvägs in i lunchen, men det löste sig som tur var. Stämplade inte ut förns efter 4 idag och då hade jag knaprat ihop ett 10 timmars pass, väldigt lycklig över det. I morgon börjar jag redan klockan 6.00 för vi har en smörgåsbeställning på morgonen utöver våra vanliga baguetter + att jag ska baka överrasknings desseren som vi har på fredagar. Vågar nog avslöja att det blir sockerkaka med äppel, kanel och socker, smaskens :)

Kvällens planer ser ut följande: Slappa, lägga mig i sängen på min spikmatta kl 19.30 för att kolla på "halv åtta hos mig" och sedan "112 på liv och död" som är min dagliga ritual på kvällarna, tror jag har slocknat innan det ens tagit slut ikväll för jag är galet trött idag. I morgon ska jag äntligen till Lindy igen och ska mysa med henne riktigt länge. Jesper är ledig igen så han har Tarzan hemma så slipper tänka på att jag har hunden i bilen och kan ägna mina tanka enbart på lilla prinsessan.


Just nu en trött Tarzan och en trött Frida!
Over and out...♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela